Sinds vanmorgen heeft Telenet met een pak storingen te maken. Klanten melden  internetverbinding en applicaties die niet naar behoren functioneren. Dat heeft te maken met werken die worden uitgevoerd in het hoofdkantoor in Mechelen. Daarbij zijn technische problemen ontstaan.

Gebruikers van apps van Telenet, zoals 'Mijn Telenet', Webmail en Yelo TV ondervinden problemen. Ook de identificatieapp Itsme kampt met een technisch probleem. Sinds 07.10u vanochtend is het aantal probleemmeldingen verveelvoudigd.

Er wordt druk aan een oplossing gewerkt. Hoelang de hinder nog blijft duren, is nog niet duidelijk.'

UPDATE :

Het gaat over een technische storing", aldus de woordvoerster van Telenet. "Daardoor zijn er problemen met heel wat applicaties, zoals de app voor Yelo-tv, de Telenet-app en ook de webmail. Gewoon op het internet surfen zou wel overal moeten lukken."

In de loop van de namiddag werd duidelijk dat de systemen "stilaan weer aan het opstarten zijn".

"De webmail zal via een vereenvoudigde aanmeldpagina rond 15.30 uur weer online komen. Bij de andere systemen zal dat in de komende uren gebeuren."

(telenet)